Pages

Ads 468x60px

Labels

Monday, April 23, 2012

Konsert Sentuhan Nurani

Alhamdulilllah..
Allah lapangkan waktu aku dan sahabat aku Yana dan Nurul untuk ke konsert Sentuhan Nurani.
Konsert ni sempena memperkenalkan JP3, Jawatankuasa ganti MPP. Majlis Perwakilan Pelajar. Sebab bulan sembilan ni baru nak mengundi jadi..depa ni lah dulu menerajui USIM buat sementara waktu ni.





Artis yang menjayakan konsert ni, Devotees dan One soulz.


Sesi bertemu peminat, perempuan  lah yang banyak ambik tandatangan depa..heh


Muhammad  agak handsome malam ni...heheheh( agak jahat di situ).
Yana  dan Sihar cakap muka dia macam aku..fuhyooo..muka ak mcm retis.



Paling banyak orang nak jumpa, halim ngan Adi Akmal lah..
Adi Akmal baru balik baca berita TV Al-HIJRAH..agak lambat sikit dia sampai.


Pembaca berita Tv Al-Hijrah,
Pelajar,
Penasyid..
Sibukkan dia..tapi still pandai dan cemerlang dalam pelajarannya..cayalah.


Aku kenal dengan peminat misteri Halim..hahahah
So ak dptkn jugak tndtgn dia,
Demi pemint mistri halim
Kahkah..uhuk


Zul Daus, jadi pengurus depa malam tu.


OK dah,,depa nak pi makan pulak, cukup setakat ni dulu untuk sesi ni. Jumpa lagi lain kali kalau ada umur yang panjang.

6 comments:

  1. Yana pun kenal sapa peminat misteri tuh..hehe :)

    ReplyDelete
  2. diam-diam tau..tapi rasanya ramai juga yang kenal dengan peminat misteri tu..^_^

    ReplyDelete
  3. mestilah..dah kata muka sama macam Fiza, wajiblah handsome!

    ReplyDelete

 

KATA-KATA HIKMAH PROF. DR. HAMKA

'Kalau engkau dicintai orang dan mencintai, senangkanlah hatimu. Tandanya hidupmu telah berharga, tandanya engkau telah didaftar anak bumi yang terpilih. Tuhan telah memperlihatkan belas Kasih-Nya kepadamu lantaran pergaduhan hati sesama makhluk. Dan jiwa di seberang masyrik dan maghrib telah terkungkung di bawah satu perasaan di dalam lindungan Tuhan. Di sanalah waktunya engkau mengetahui rahsia perjalanan matahari di dalam falak, ketika fajarnya dan terbenamnya, tandanya Tuhan telah membisikkan ke telingamu nyanyian alam ini. Lantaran yang demikian, dua jiwa berenang di langit khayal, di waktu orang lain terbenam, keduanya berdiam di dalam kesukaan dan ketenteraman, bersenda gurau di waktu bersungguh-sungguh.



Dan jika engkau mencintai tetapi cintamu tak terbalas, senangkan jugalah hatimu. Kerana sesungguhnya orang yang mengusir akan jatuh kasihan dan ingin kembali kepada orang yang diusirnya itu setelah dia jatuh dari matanya: dia akan cinta , cinta yang lebih tinggi darjatnya daripada cinta lantaran hawa. Terpencil jauh membawa keuntungan insaf, kebencian meruncingkan cita-cita dan membersihkan perbuatan. Dengan sebab itu, engkau akan beroleh juga kelak tempat merupakan cinta itu, kalau tak ada pada insan, ada pada yang lebih kekal daripada insan. Bersedialah menerima dan menyuburkan cinta, walau bagaimana besarnya tanggunganmu, kerana cinta memberi dan menerima, cinta itu gelisah tetapi membawa tenteram. Cinta mesti lalu di hadapanmu, sayang engkau tak tahu bila lalunya.



Hendaklah engkau menjadi orang yang besar, yang sanggup memikul cinta yang besar. Kalau tak begitu, engkau akan beroleh cinta yang rendah dan murah, engkau menjadi pencium bumi, engkau akan jatuh ke bawah, tak jadi naik ke dalam benteng yang kuat dan teguh, benteng yang gagah perkasa yang sukar ditempuh oleh manusia biasa. Kerana tugu cita-cita hidup itu berdiri di seberang kekuasaan dan kemelaratan yang diletakkan oleh kerinduan itu sendiri.'



Cinta yang sejati adalah cinta di antara dua hamba Allah yang dipaterikan oleh cinta kepada Allah. Janganlah kita berkhayal kerana iblis suka meracuni jiwa yang lalai.